Narkaus

Årsmöte Intresseföreningen

Intresseföreningen höll årsmöte och medlemsmöte på Skolan på Påskdagen, den 4 april 2021.

Då flera ledamöter ur den tidigare styrelsen efter många års tjänst valde att lämna sina poster valdes en nästan helt ny styrelse av den samlade skaran medlemmar.

Mötesordförande Gotte & sekreterare Rebecca

Bild 1 av 5

Årsmöte Intresseföreningen 2021: Gottfrid Augustsson, Eivor Röjlind, Kristina Lampa, Rebecca Norrman & Kjell Nordmark

Den nya styrelsen består av fyra tidigare medlemmar och sex nya – en mycket bra balans mellan den erfarenhet som de rutinerade besitter och den energi och nytänk som de tillkomna har med sig!

Kenneth Ridbäck, Georg Ridbäck, Elin Sandén & Ewa Lassi fortsätter i styrelsen medan Sten Aspholm, Lina-Lotta Taavola, Eva Kvist, Roland Björnfot, Birgitta Haurula & Erica Stridsman är nyrekryterade.

Vi känner en positiv anda i styrelsen nu när pandemin förhoppningsvis sjunger på sista versen och ser fram emot att komma igång med fler aktiviteter och sammankomster framöver – som brukligt i samarbete med Narkens IF. Just nu jobbar vi med att komma in i arbetet och sätta nya rutiner som förhoppningsvis ska underlätta för oss längre fram.

Styrelsen har t.ex. börjat ha möten digitalt för att minska risken för smittspridning, men även möjliggöra för de som inte bor i byn att vara med på möten.

Protokollen från årsmötet och medlemsmötet finns att läsa på Intresseföreningens flik här på hemsidan.

Stort tack till den avgående styrelsen för allt arbete ni lagt ned!!

/ Ewa Lassi, ordförande

2 kommentarer

1. Erik Lampa

Fint text Ewa, bra att du fotat oxå. Gotte verkar redan ha på jaktstället. Har han tagit fel på årstid eller försöker han leva upp till bilden av tornedalsmannen som går i jaktdressen är runt?

• Ewa Lassi

Gotte ÄR tornedalsmannen personifierad. Alltid jaktredo! 😄✌️